Titulem VŠE začíná: Ing. Tomáš Dunovský – od podnikatelských plánů ve škole k firmě s jasným cílem a podcastu, který baví tisíce
V tomto díle k nám na VŠE zavítal Ing. Tomáš Dunovský, absolvent Fakulty podnikohospodářské VŠE, jeden z dvojice bratrů zakladatelů úspěšného podcastu Brocast a spoluzakladatel společnosti Aroha, která se věnuje výrobě a prodeji přírodních doplňků stravy. Mimo to je i majitelem marketingové agentury Via Caroli.
Vedlejší specializace: Oceňování jako příběh v číslech
Fakultu podnikohospodářskou si vybral, protože mu přišla nejzajímavější: „Člověk si sáhne na všechno, od marketingu po statistiku a finance.“ Vedlejší specializaci Oceňování podniku a jeho majetku si zvolil na doporučení přítele, který tam tam chtěl jít a řekl mu, že oceňování je vlastně vyprávění příběhů firem převedených do čísel. To ho zaujalo. Nakonec zjistil, že to byla skvělá volba, jelikož byl obor praktický. Studenti si mohli sednout za počítač a tvořit modely, což je běžné spíše pro studenty Fakulty informatiky a statistiky.
Po studiu zvažoval, že by se tím živil. Nešel na vysokou školu kvůli titulu, ale aby se něco naučil. Uvažoval o práci v Deloitte, EY apod., ale po stáži si uvědomil, že nechce žít život, kdy je člověk každý den od rána do večera v práci a poté nemá energii na cokoliv dalšího.
Netradiční zážitek z Bali: Když řidič neví, kde je spojka
Na Bali zažil netradiční zážitek. Byly kousek od hlavního města v malé vesnici, kde toho moc nebylo. Když se chtěli najíst, bylo vše daleko, ale nakonec se jim podařilo zavolat Uber, který je dovezl do restaurace. Problém nastal při cestě zpět. Přijel totiž řidič, který poprvé řídil auto! Narazil do tří květníků, nevěděl prakticky, kde je spojka. Tomáš se rozhodl, že bude lepší, když to odřídí sám, přestože věděl, že na Bali se jezdí na opačné straně. Řidič ho pozoroval, jak používá páky, a po příjezdu ho v aplikaci ohodnotil třemi hvězdičkami. Jaká to skvělá pracovní zkušenost na LinkedIn!
Aroha: Bez složitého business plánu, ale s jasným cílem
Společnost Aroha založili s bratrem Adamem v roce 2020. Co je k tomu přimělo? Tomáš ve škole napsal přibližně 50 business plánů. Učitelé vždy říkali, že je třeba určit konkurenční výhodu, díru na trhu, správný pricing atd. Taková metodická práce, což je správně, ale takto to tehdy nebylo. Důvodem bylo to, že jejich otec byl nemocný, a oni se snažili najít nějaký způsob, jak mu pomoct. Dívali se po nějakých doplňcích stravy. Zjistili však, že to, co se prodává v lékárnách, je strašně špatné. Objevili na Amazonu v Británii něco, co má úplně jiné složení a je o dost lepší. Začali teda otcovi kupovat tyto doplňky stravy z Británie. Pak to začali kupovat i pro sebe, dále pro příbuzné, a nakonec i ve velkém. Přišlo jim, že narazili na poklad. Aroha, tedy vznikla intuitivně, bez složitého business plánu, ale s jasným cílem.
Brocast: Začalo to telefonátem z IKEI v zahraničí
Jak vlastně vznikl jejich podcast? Překvapivě úplně náhodou. Bratr Adam mu jednoho dne volal z IKEI v zahraničí, že poslouchá podcast už třetí den vkuse a že by taky měli zkusit natočit podcast. Po půl roce měl Tomáš sraz se svým kamarádem ze střední, který se věnoval audiovizuální produkci. Na podzim pak natočili první epizodu. Myšlenka byla jednoduchá: „Vydáme 10 epizod a uvidíme, jestli se na to bude někdo dívat.“ Chtěli si to prostě vyzkoušet a zjistit, co se asi stane. Jejich konkurenční výhodou byly karaoke mikrofony z Alzy, které jim zajistily lepší zvuk.
První epizody měly velmi malý ohlas. Sledovali je hlavně přátelé. Až devátá epizoda pro ně byla prvním schodem k úspěchu. Podcast se začal šířit přes Whatsapp a lidé si postupně pouštěli další díly. Prvních 10 epizod bylo podle Tomáše zoufalství, protože doufali, že natáčení proběhne v pořádku, že jim nevypadne elektřina apod.
Chcete se dozvědět více inspirativních momentů z jeho profesního i osobního života?
Poslechněte si celou epizodu na Apple Podcasts nebo Spotify.
Sledujte také Instagram @alumni_vse pro novinky a informace o dalších dílech!
